RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(dla grup: Krasnoludki , Kangurki
5 godzin)
czas |
Forma aktywności |
|
700- 800 |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
800- 815 |
D |
Krąg zmysłów – stymulacja procesów poznawczych. |
815- 830 |
Ćwiczenia poranne. |
|
830-900 |
Śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe). |
|
900-1000 |
D |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
1000-1030 |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
1030-1100 |
D |
Zajęcia dodatkowe: język angielski, religia, rytmika. |
1100-1115 |
D |
Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym. |
1115-1200 |
Z |
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela =1,5 godz.
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu =1 godz.
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego =1 godz. 45 min.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(dla grup: Słoneczka, Pszczółki
5 godzin)
czas |
Formy aktywności | |
1200- 1230 |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
1230- 1245 |
D |
Krąg zmysłów – stymulacja procesów poznawczych. |
1245- 1300 |
Zabawy ruchowe. |
|
1300- 1400 |
Obiad (w tym czynności higieniczno- porządkowe). |
|
1400-1430 |
D |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
1430-1500 |
R |
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze. |
1500-1530 |
D |
Bajkoterapia/rytmika/ język angielski. |
1530-1700 |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela.
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu.
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(dla grupy: Tygryski 11 godzin)
czas |
Forma aktywności |
|
600- 800 |
Z |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
800- 830 |
D |
Indywidualne wspieranie i korygowanie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem zdolnym. |
830- 845 |
D |
Krąg zmysłów – stymulacja procesów poznawczych. |
845-900 |
Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence. |
|
900-945 |
Śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe). |
|
945-1015 |
D |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
1015-1100 |
R |
Spacer, obserwacje przyrodnicze oraz zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
1100-1130 |
D R |
Zajęcia dodatkowe: język angielski i zajęcia rytmiczne, taneczne lub zabawy dowolne. |
1100-1130 |
Z |
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. |
1200-1300 |
Obiad (w tym czynności higieniczno- porządkowe). |
|
1300-1400 |
Bajkoterapia i wypoczynek na leżakach. |
|
1400-1430 |
Podwieczorek (w tym czynności higieniczno- porządkowe). |
|
1430-1500 |
D |
Zabawy dydaktyczne utrwalające treści, praca indywidualna z dzieckiem. |
1500-1600 |
R |
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym i na placu zabaw. |
1600-1700 |
Z |
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela.
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu.
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(dla grup: Motylki , Puchatki
, Króliczki
, Biedronki
11 godzin)
czas |
Forma aktywności |
|
600- 800 |
Z |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
800- 830 |
D |
Zajęcia dodatkowe: religia i język angielski. |
830 – 845 |
D |
Krąg zmysłów – stymulacja procesów poznawczych. |
845- 900 |
Ćwiczenia poranne. |
|
900-945 |
Śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe). |
|
945-1045 |
D |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
1045-1115 |
D Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna, wspomaganie i korygowanie rozwoju. |
1115-1200 |
R |
Spacer, obserwacje przyrodnicze. |
1200-1300 |
Obiad (w tym czynności higieniczno- porządkowe). |
|
1300-1330 |
D |
Zajęcia taneczne i rytmiczne/Bajkoterapia. |
1330-1400 |
R Z |
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
1400-1430 |
Podwieczorek (w tym czynności higieniczno- porządkowe). |
|
1430-1515 |
D Z |
Zabawy dydaktyczne utrwalające treści, praca indywidualna, wspomaganie i korygowanie rozwoju. |
1515-1600 |
R Z |
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
1600-1700 |
Z |
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci,
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego